2010年12月12日星期日

運動會 Sports day

今天是星期六,是學校的運動會
Today's Saturday, the school's sports day,


由於我全日也有不同的工作
Since I have multiple roles during the day,

又入比賽分、拍照、提點小記者們
such as, entering race times, shooting photos and taking care of CampusTV Crews

(在此十分感謝莊春霞老師, 辛苦帶了一整天!)
(Thanks to Miss Chong for looking after the little reporters.)

所以我也分身不來看顧自己班。
I didn't have the time to visit my own class.

我每次於場上見到他們,
Every time I saw them on the tracks or in the fields

我也為他們打氣,歡呼!
I would cheer for them.

有時是見到他們一身獎牌的走來走去時
Sometimes, when they walked around with their medals,

雖然有時樣子仍是傻傻的,
they may looked a bit dumb,

但在我眼中你們是最有型和最可愛的!!!
But they are the coolest and cutest in my eyes.


另外,
Moreover,

我很高興有機會見到很多舊生回來幫手
I was so glad to see a lot of graduates helping.

當中還有一些已經中五的同學。
Some of them even reached form 5.

一看到他們,以往教他們的一些片段便浮現出來了
They did bring back the memories way back when I taught them

很好的回憶。
Those were the good times......


最後, 小記者也很努力地採訪, 
Finally, I also appreciated the effort of CampusTV's reporters

希望在這次「實戰」中,他們可以有所得著啦!
I hope they learnt something in today's event.